کلیپ مجازی

کلیپ مجازی

به وبلاگ کلیپ مجازی خوش امدید!

در انتخاب نام تجاری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در خاطر ماندن:

نام تجاری باید به‌راحتی در ذهن بماند. بدیهی‌ست که مشتری از تلاش کردن برای به‌ذهن‌سپردن نام تجاری تنفر دارد و در نتیجه تلاشی برای به‌خاطر‌سپردن آن نمی کند! پس نام تجاری باید کوتاه باشد و در ذهن بماند.

قابل تلفظ بودن:

نام تجاری بهتر است قابل‌تلفظ باشد. فرض کنید نام تجاری به راحتی در ذهن بماند؛ برای آشنا‌کردن بقیه‌ی آشنایان با این برند نیازمند این هستیم که نام تجاری را تلفظ کنیم بنابراین قابل‌تلفظ‌بودن نام تجاری یکی از اصول نسبتاً مهم در انتخاب نام تجاری است.اولین ایده‌ای که خیلی از شرکت‌ها برای انتخاب نام تجاری خود دارند استفاده از سرنام(acronym) است. مثلاً DIOMAA یک سرنام کوتاه است که مخفف عبارت developing is our motto and art است. همان‌طور که می‌بینید تلفظ این نام آسان نیست.

تصویر ذهنی:

یکی از نکات بسیار مهمی که نام های تجاری باید از آن‌ها برخوردار باشند این است که بلافاصله تصویری ذهنی و مربوط به آن را برای شما تداعی کنند. بر همین اساس است که می‌گوییم بهتر است از سرنام‌ها استفاده نکنیم. چون به‌هیچ‌وجه تصویر ذهنی‌ای برای شما تداعی نمی‌کنند. همان عبارت DIOMAA را در‌نظر‌بگیرید؛ هیچ گونه و تأکید می‌کنم هیچ گونه تصویر ذهنی برای ما تداعی نمی‌کند .

توضیح درباره ی کار شما:

بهتر است نام تجاری حاوی کلمه‌ای باشد که درباره ی کار شما توضیح مختصری می‌دهد. به طور مثال محصولات Nike را در‌نظر‌بگیرید؛ Nike به معنای الهه‌ی پیروزی است. این نام تجاری ۲ ویژگی مثبت دارد: تلقینی مثبت در ذهن مشتری ایجاد می‌کند و در ضمن معنی آن مرتبط با محصولات شرکت است. بین پیروزی و وسایل ورزشی رابطه‌ی نزدیکی وجود دارد.

آدرس اینترنتی:

سعی کنید نام‌هایی را انتخاب کنید که آدرس اینترنتی آن‌ها استفاده نشده‌باشد. مشتری‌ها دوست دارند همان نام تجاری را به‌عنوان آدرس سایت اینترنتی شما فرض‌کنند.

لینک های مفید:
ویکیپدیا درباره ی Brand توضیحات جامعی دارد که برای مشاهده ی آن می‌توانید به ویکی‌پدیای انگلیسی و
ویکی‌پدیای فارسی مراجعه کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: بهنام رمضانی ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 خرداد 1390برچسب:نکاتی درباره ی یا در مورد انتخاب نام تجاری یا انتخاب اسم تجاری برای چیزی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , behnam2.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com